دوشنبه , ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
تصویر ماهیت حقیقی کار پژوهشی در شرکت نگرش اندیشمندان پیشرو

ماهیت حقیقی کار پژوهشی

ماهیت حقیقی کار پژوهشی شرکت نگرش اندیشمندان پیشرو (سهامی خاص)

شرکت نگرش اندیشمندان پیشرو (سهامی خاص) دارای اهداف سازمانی مشخصی در زمینه پیشبرد اهداف کلان پژوهشی می باشد. ما خود را متعهد به انجام آنچه که وظیفه ما است می دانیم.

در عصری که ما در آن زندگی می کنیم، متاسفانه شاهد آن هستیم مدتی یک مفهومی به عنوان یک اصل و شاخص در نظر گرفته می شود و طیف وسیعی از افراد مختلف با خط کش های فکری مختلف وارد آن ناحیه می شوند. برخی از این افراد حقیقتاً دلسوز و واجد شرایط آن ناحیه بوده و برخی هم متاسفانه قصد های سوء استفاده دارند.

بعد از جا افتادن تعریف پژوهش، در کنار اینکه ما شاهد تلاش های خیلی مثبتی برای اعتلا آن بودیم، اما می توانیم همچنان بگوئیم آن طور که باید مسیر پژوهش به اعتلای خود هنوز نرسیده بلکه به حاشیه نیز به دلایل مختلف کشیده شده است. متاسفانه نظارت نا کافی، حمایت نا کافی، دانش نا کافی، بودجه نا کافی، و مهم تر از همه وجود افراد سوء استفاده گر، و… این روزها باعث به انزوا رفتن پژوهش در کشور ما و حتی خیلی از کشور های جهان شده است. ما شاهد آن هستیم هنوز خیلی از اساتیدی هستند که هیچ فعالیت پژوهشی انجام نداده اند و از طرفی دیگر اساتید دیگری وجود دارند که دارای سوابق پژوهشی عالی می باشند ولی بنی بر برخی دلایل عنوان شده، کم رغبت به ادامه فعالیت پژوهشی شده اند.

در کشور های پیشرفته همین زمان که ما درگیر کم و کاستی ها هستیم، نا محدود ترین هزینه ها برای پژوهش های آنها می شود. هزاران هزار اساتید دانشمندی هستند که در رشته های مختلف دارای دست نیافتنی ترین میزان ارجاعات و تعدد پژوهش ها هستند ولی همچنان در حتی در انتهای عمر علمی خودشان کاملا جاه طلبانه با پشتکار بی حد و مرز مشغول فعالیت های پژوهشی هستند.

ماهیت حقیقی کار پژوهشی شرکت نگرش اندیشمندان پیشرو (سهامی خاص) در راستای دست یابی عمیق به اهداف کلان سازمانی و رسالت خود می باشد. شرکت حاضر قصد دارد تلاشی شبانه روزی کند که در شرایطی بسیار مثبت و پویا، استعداد ها، خلاقیت ها، توانایی ها و… تمامی نخبگان علمی و پژوهشی کشور در سطوح مختلف، بستری مناسب برای ارائه خود پیدا کنند. ما قصد داریم خط کش های نادرست پژوهشی را که می شناسیم را از شرکت خود دور کرده و به اندازه توان خود کوششی کنیم که تمامی طیف تحصیل کرده ما به پژوهش دید مثبت مجددی پیدا کنند.

اگر شما نیز جزء افرادی هستید که تعریف درست پژوهش را می دانید، و دغدغه آن را دارید که دانش خود را در بستری مناسب در ابعاد کلان به دیگر صاحب نظران و افراد دارای سمت اجرائی منتقل کنید و برای دنیای خود مفید تر از هر زمان دیگر باشید، و عضو گروهی باشید که هم نظر با شما بوده و اهداف پژوهشی مشترکی با شما دارند، و…، به ما اعتماد کنید. ما در شرکت نگرش اندیشمندان پیشرو (سهامی خاص) به شما اطمینان می دهیم نهایت تلاش خود را کنیم که پایبند تر به اصول و منظم تر از آنی باشیم که حتی آن را ادعا می کنیم…